Kubota M110GX, czyli co oferuje japońska marka.

Traktor, który prezentuję to 115 konna Kubota M110GX.

Ciągnik został zakupiony na wiosnę 2014 roku, z przeznaczeniem do wykonywania najcięższych prac w gospodarstwie, czyli tzw. "ciągnik główny". Pracuje on w gospodarstwie ok. 40ha, nastawionym na hodowlę zwierząt, a dokładnie tuczników.

Kubota M110GX

Sercem "Japończyka" jest 16-zaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra z turbosprężarką, intercoolerem oraz układem wtrysku bezpośredniego common rail. Zastosowany został tłumik z katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych DPF.

Silnik pracuje równo i jest bardzo wydajny, a co najważniejsze niesamowicie oszczędny.

Ciągnik wyposażony jest w rewers elektro-hydrauliczny. Zastosowana została skrzynia biegów Intelli-Shift oferująca 24 przełożenia do przodu i 24 do tyłu przełączane pod obciążeniem, za pomocą przycisków na dźwigni reduktora.

Kubota posiada bardzo przydatny system: Bi-Speed Turn. Polega to na tym, że po wciśnięciu guzika, przy skręcie kół przednich - zaczynają się one kręcić o prawie 2 razy szybciej w stosunku do kół tylnych. Dzięki temu rozwiązaniu traktor zawraca niemalże w miejscu.

Kubota M110GX dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 75,1 L/min gwarantującą właściwą szybkość reakcji oraz dużą siłę podnośnika. 5000 kg udźwigu to aż o tonę więcej niż w modelu 108S. Układ hydrauliczny jest precyzyjnie i wygodnie sterowany elektronicznie dzięki systemowi EHR.

Prezentowany egzemplarz został doposażony w szersze opony: 520-przód i 600-tył.

Moje odczucia na temat tego ciągnika: Japończycy faktycznie produkują solidne, trwałe, ale przy tym nowoczesne ciągniki. Traktor testowałem prawie codziennie przez całe wakacje. Używany był w transporcie, pracach pożniwnych, prasowaniu słomy i siana, wyciągaliśmy też ciężarówkę z transportem świń, która utknęła na zabłoconym podwórku.

We wszystkich pracach ciągnik sprawował się bez zarzutu, co świadczy o uniwersalności tej maszyny.

Rodzaj maszyny: 

Marka (firma): 

Model: 

Obrazek użytkownika AGROgiver
Autor: 

Komentarze

Obrazek użytkownika Anonim

Zastanawiam się czy za 20 lat gospodarz będzie mógł szerze potwierdzić tą słynną japońska niezawodność i trwałość tych ciągników.
Ciekawe czy któraś firma jeszcze produkuje swoje ciągniki z myślą o wieloletniej bezawaryjnej pracy, a nie o normach emisji spalin, komputerach i innych zbędnych często gadżetach

Obrazek użytkownika Maqhlek

Jak na rok pracy tym ciągnikiem, to więcej ponad suche fakty o nim nie napisałeś zbyt wiele. Miałem okazję przyjrzeć się serii M-GX, w Płońsku jest składnica Kuboty. Kabina jest całkiem przestronna, kierowca ma sporo miejsca, gorzej jest kiedy dosiądzie się pasażer, no ale przeciętny Japończyk się zmieści:)
Jakość wykonania du.. nie urywa, kojarzy mi się z hondą z lat 90, nie jest źle, ale lekko błyszczące plastiki nie są u nas specjalnie modne.
Ergonomia jest spoko, wsiadasz i jedziesz, nie musisz zapoznawać się z opasłą instrukcji aby nim bezproblemowo pracować.
O reszcie ciężko coś powiedzieć bez testów praktycznych. Jednak ja by nie patrzeć, Kubota uczy się robić ciągniki mocniejsze jak 60-70 km dopiero od 2008 roku i nie kupował bym ich z przeznaczeniem jako ciągnik główny.
Pamiętam historię z wadliwymi koszami półbiegów które według mechaników były zbyt delikatne i ciągniki przechodziły remont już po 1000 mtg. Zostało to poprawione jednak sam wolał bym uważać tym bardziej, że Kubota nie jest tańsza od europejskich producentów!

Obrazek użytkownika AGROgiver

Co do kabiny: Kabina jest spora trzeba przyznać, nawet z pasażerem jest dużo miejsca (mam ponad 1,8m wzrostu i nie narzekałem na brak miejsca). Dla porównania siedziałem w 120-konnym "Fendzie" i w kabinie był ogromny ścisk.

Instrukcja do tego ciągnika faktycznie nie jest zbytnio obszerna i bez niej można sobie poradzić. Gorzej , kiedy chce się "wypróbować dodatkowe funkcje". Dla gospodarza, który do tej pory używał prostego Ursusa, te kilka nieznanych przycisków w kabinie mogą stanowić problem.

Wiadomo ciągnik nie jest IDEALNY, ale jak to się mówi: "ryzyk fizyk". Zobaczymy co przyniesie czas Wink

Dzięki za komentarz!

Obrazek użytkownika Maqhlek

Wsiądź do Claasa ariona serii 500/600 tam masz "trochę" więcej miejsca:) Nie mniej jak na swoja klasę ciągnik ma kabinę przestronną, może dlatego, że ja z bratem jesteśmy dość dobrze zbudowani, to i miejsca dla nas wydawało się nieco mało.

Obrazek użytkownika daniel

ciekawy jestem jak spisuje sie ta skrzynia biegów ,,,, czy płynie zmienia biegi?

Obrazek użytkownika Edek

Super ciągnik posiadam go od 3 lat. Niezawodna skrzynia biegów, płynna zmiana biegów,bardzo oszczędny, niesamowity skręt. Doskonały stosunek masa/moc. Wiele ciekawych rozwiązań. Polecam ten ciągnik. Dla przykładu podam że podczas pracy z ładowaczem osiągnołem spalanie 4.2l ON.

Dodaj komentarz

Tylko text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Pisemne emotikony zostaną zamienione w graficzne.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Links to specified hosts will have a rel="nofollow" added to them.